תדריך חובה לכל הרוכבים בקבוצת פיפמן
כללי
- הרכיבה מתחלקת ל-3 קבוצות. חשוב שכל אחד ואחת יצא עם הקבוצה המתאימה לרמתו!!
- בעיקר לרוכבים ללא ניסיון חשוב ביותר לא להתחיל חזק מדי ולשמור כוחות למשך הרכיבה.
- בכל הקבוצות במישור רוכבים רק ביחד, בעלייה רוכבים בקצב אישי ובסוף חוזרים אחורה ואוספים את האחרון, אם מאבדים קשר עין עם האחרון חוזרים ואוספים בסוף העלייה.
- מי שמרגיש לא טוב ניתן לעלות על הרכב ואפשרי גם לקצר, פחות הלוך חזור והכי חשוב לידע.
- חובה להגיע לרכיבה עם אופניים תקינות, ציוד לתיקון פנצ'רים על האופניים ,
- מבחינת התזונה להגיע עם 2 בקבוקי שתייה מינימום ובקיץ 3 בקבוקים. בנוסף איזוטוני ו/או אוכל מחושב לפי כמות שעות הרכיבה.
- חובה להגיע לרכיבה עם ביגוד קבוצה כשכבה עליונה. סופר קריטי לבטיחות והנראות ע"י נהג הליווי ושאר חברי הקבוצה.
כללי בטיחות
- שמירת מרחק בין הרוכבים בין חצי מטר עד מטר מקסימום.
- המובילים בקבוצה מחויבים להיות מרוכזים בכביש מקדימה ולסמן מכשולים, בורות, חריצים וכ"ו.
- אסור לשבת על האירובר בזמן רכיבה בפלטון על מנת לאפשר סימון מכשולים
- כל רוכב ורוכבת בפלטון מחויבים בערנות מקסימלית, ידיים על הברקסים וללא שינויים פתאומיים. אם יש צורך אזי חשוב לסמן כל סטייה וגם אם הקטנה ביותר לרוכבים מאחור.
- כל רוכב ורוכבת בפלטון מחויבים בסימון, עדיף להוסיף צעקות – זהירות, שימו לב וכ"ו
- אין עצירות פתע, כולל המוביל, לא מפסיקים לפדל בעיקר בעליות
- הרכיבה הינה רק בצד ימין, במידה ואין שוליים הרכיבה תתבצע בטור אחד. בשום אופן לא יותר משני רוכבים במקביל.
- לא לשכוח!! כללי כביש שחלים על הנהגים חלים גם עלינו. לא עוברים ברמזור אדום!!
- חובה לצאת עם טלפונים, אין לרכב עם אוזניות!!
סימונים , סימונים , סימונים..
- בורות, חריצים, מכשולים
- כאשר יש צורך לזוז מהמסלול
- לפני סיבוב או כיכר
- כשהשוליים נגמרים
- התכוננות לעצירה באדום
שמירת מרחק
- במישור 1 מטר
- בירידות 2-3 מטר.
פנצ'ר, תקלה או רוכב איטי
- במקרה של פנצ'ר או כל תקלה אחרת על הרוכב לעצור בצד בזהירות בלי להפריע למהלך הרכיבה השוטפת.
- חובה להתקשר לרכב ליווי ולהודיע
- במידה והרכב קרוב, עולים על הרכב ונוסעים לפחות 5-7 ק"מ לפני הקבוצה על מנת להחליף גלגל או לתקן את הפנצ'ר ו/או התקלה.
- אם הרכב רחוק אפשר להתחיל לתקן את הפנצ'ר או התקלה עצמאית במידה וניתן.
- חשוב!! חשוב!! כשהרכב מגיע לא נשארים מאחור, עולים על הרכב בזריזות ונוסעים קדימה לפחות 5 ק"מ לפני הקבוצה, רלוונטי גם לרוכבים שלא מחזיקים עם הקבוצה הגדולה!
תקנון נהג ליווי
כידוע לכם נהג ליווי ברכיבות שבת הוא צורך בטיחותי קריטי שלנו כרוכבים!
אנחנו דואגים לנהג עד שניים בתשלום.
בנוסף כל רוכב שנמצא איתנו מעל 3 חודשים מחוייב לתורנות ליווי פעם ב-7-9 חודשים או בתשלום שנתי של 350 ש"ח על מנת לכסות נהגי ליווי בתשלום במקום. כמובן שאפשר ואפילו רצוי שבן משפחה או חברים יבצעו בפועל את התורנות במקומכם על מנת שלא תפספסו את הרכיבה.
תפקידו של נהג הליווי
תפקידו של נהג הליווי ברכיבות שבת הוא לשמור על בטיחות הרוכבים ולהוות הרכז הלוגיסטי של הקבוצה. תפקידו מכריע בהתנהלות הרכיבה במינימום תקלות!
הנחיות עיקריות
- נהג הליווי חייב להגיע מוכן ולהכיר את המסלול ומקומות העצירה
- על נהג הליווי להיות נגיש למאמן ולרוכבים עם טלפון נייד
- חייב להיות מתואם לחלוטין עם המאמן ולבצע מה שהוא מבקש
- ליסוע עם הרכב מאחורי הפלטון (מלבד בלתמ"ים)
- להגיע למקומות העצירה עם הרוכבים, לספק מים וגישה לרכב
- הגשת סיוע במקרה של פציעות או תקלות טכניות
- הקפצת מתאמנים איטיים קדימה, במידה והרוכב לא רוצה לעלות לרכב חשוב לרשום את שמו ולמסור למאמן דיווח בסיום האימון, נוער מתחת לגיל 18 מחויב לעלות לרכב!
- דווח למאמן מקדימה על תקלות, עיכובים
- במקרה פנצ'ר כאשר הנהג מגיע לרוכב חשוב להקפיץ את הרוכב כ-5-7 ק"מ לפני הקבוצה ואז לעזור לו להחליף את הפנצ'ר או הגלגל
מה חייב להיות בכל רכב ליווי (מסופק בתחילת הרכיבה ע"י המנהל הלוגיסטי)
- עזרה ראשונה
- צ'קלקה כתומה מהבהבת
- מים
- משאבת רגל
- מקום ברכב לקחת רוכב + אופניים
תודה לכולם
*** במידה ומצאת טעות בכתוב או יש לך הצעה לשיפור נשמח לשמוע ממך.